Kära dagbok...

Det var länge sedan jag aktivt skrev ner mina tankar i en riktig, analog dagbok och inte bara online. Fördelen med att skriva i en vanlig dagbok jämnte en blogg är att jag kan skriva mer analytiskt om mina privata tankar, något som jag (trots mitt ganska uttömmande sätt att skriva online) inte kan göra i bloggen. Speciellt när det ibland handlar om personer. Så nu när jag var i Milano för en vecka sedan så blev vi guidade till en fantastisk godisbutik som heter Sweet Sweet Way, där de har lite allt möjligt i godisväg samt även en hel del nördiga prylar, och där köpte jag en dagbok med Hogwartsemblemet på. Det kändes som ett bra tillfälle att skaffa en ny analog dagbok för att samla mina tankar och kunna reflektera över dem. Jag hittade dessutom ett nytt favoritmärke för pennor och andra skrivstilar hör, Mr Wonderful! Köpte ett pennskrin, en skrivbordskalender och ett gäng söta pennor.
(null)

Milanoresan var för övrigt helt magisk. Att få vara med och representera Sverige i den stors internationella turneringen var nog en av de största och häftigaste upplevelserna i mitt liv. Jag är så otroligt tacksam för alla som varit med mig längs vägen, som peppat och stöttat och gjort att jag kommit såhär långt. Jag har helt klart hittat mitt kall i livet. 
Förutom turneringen så hade jag och en kompis ytterligare en vecka i Milano. Vi passade på att njuta av Italiensk mat samtidigt som vi umgicks med vänner och upplevde staden. Jag har verkligen blivit förälskad i Milano, och nu när jag har så många vänner där kommer jag försöka komma tillbaka så ofta jag kan.
(null)

  

Kommentera här: