Fredagskväll på stranden

Fredag, strålande solsken och knappt ett moln på himlen. Augusti visar upp ett somrigt Sverige i sin vackraste skrud. 


Sitter i skrivande stund på min handduk i gräset vid Maltesholmsbadet och njuter av sol och vind. Har på sistone börjat uppskatta mer och mer att göra saker på egen hand, vilket är ett stort steg från den personen som knappt ville gå till affären och handla själv förut. Men jag har insett att jag inte behöver missunna mig saker bara för att jag inte har sällskap. Faktum är att det just nu känns skönare att göra saker själv än i sällskap med andra. Behöver inte kompromissa med någon eller tänka på någon annan än mig. Så nu sitter jag här, nyss tagit en simtur, och njuter av juice och frysta jordgubbar (jag är allergisk mot färska, därav att de är frysta) i sällskap av ingen annan än mig själv. Det är faktiskt jävligt nice :)


Kommentera här: