Sluta önska, börja göra!

Imorse när jag gick till jobbet från bussen så kom det små vita moln när jag andades. Luften är betydligt kallare nu, och solen skiner inte längre in genom mitt köksfönster på morgonen. Det är redan mitten av augusti och hösten är annalkande. 


För min del innebär det att universitetet snart börjar igen, och med det kommer jag behöva bättre struktur på min vardag. Att ha en kreativ kalender var helt fantastiskt i våras, så jag kommer fortsätta använda den för planering och strukturering, men också för att peppa mig själv. Creative Journaling ger mig verktyg för att hålla igång ett positivt tänkande och se det bästa i varje dag. Det gör att det blir kul att planera, och då blir det enklare för mig att hålla mig till mina planer.

Höstterminens stora utmaningar blir att skapa och koppla rutiner gällande studier, träning, jobb och hushållssysslor. Att få allting i vardagen att rulla på smidigt. Det låter kanske inte som världens grej, men när minsta lilla störningsmoment kan rubba en hel dagsplanering är det otroligt svårt till och från att hålla fast vid rutiner. En sån enkel sak som att äta middag vid en vettig tid kräver planering, annars finns det risk att jag inte äter alls. Min kombination av diagnoser kan till och från ge mig superkrafter, men de kan också suga musten ur mig totalt. Enbart med fasta rutiner och god planering klarar jag av vardagen. Listor, scheman, glada färger och klistermärken. Låter som barnpyssel, men det är förbaskat effektivt. Rekommenderas helt klart! 

Jag kommer ingenstans genom att önska att saker vore annorlunda. Jag tar mig framåt genom att GÖRA saker annorlunda. Som min journal så fint peppar mig, "Stop Wishing and start doing" eller som Yoda säger, "Do, or do not. There is no try"

Kommentera här: