Arbetsutbildning och jobbtankar

Idag är jag på utbildning för det nya jobbet. Befinner mig på våning 12 i DN-huset och blickar ut över ett snövitt Stockholm. Det är en fantastisk utsikt de har här uppe! Jag hör vinden utanför, men inomhus är det varmt och doftar av nybryggt kaffe. 


Jag har alltid tyckt att kontorsmiljöer är ganska mysiga, men jag skulle nog dö en smula inombords av att sitta fast på samma ställe och göra samma sak dag ut och dag in. Viss rutin är bra, såklart, men när det blir så monotont och en bara ser samma saker hela tiden... Då kan inte ens gratis kaffe i ohemula mängder hjälpa upp mitt humör.

Vad det gäller det jobbet jag ska ha kan jag inte säga supermycket, men det är typ som Mystery Shopper (för er som känner till begreppet) fast för MTR. Alltså kommer jag att jobba med att åka tunnelbana och pendeltåg. Jag får röra på mig och se saker, vilket passar mig perfekt. Att jag dessutom får välja mina arbetstider är fenomenalt.


Kommentera här: