Where feelings go to die

Det går rätt bra just nu. Det händer massor av positiva saker.
 
Jag blev promotad till Padawan inom LudoSport, något som gör mig otroligt stolt och tacksam. Jag fick jobbet jag sökte, så jag ska iväg idag och skriva avtal. Jag fick höjt betyg på senaste presentationen, från ett D till ett A! Jag har fantastiska vänner som älskar mig och stöttar mig i vått och torrt. Vid först
a anblicken ser det ut som om allting är frid och fröjd och jag borde vara så jäkla lycklig och pepp på livet just nu. Ändå är allting grått.
 
Jag ser alla bra saker som händer runtomkring mig just nu och vet, rent logiskt, att jag borde vara lycklig över det. Istället känner jag ingenting alls. Jag är inte glad, men jag är egentligen inte speciellt ledsen heller. Jag bara... Är. folk frågar "Hur är det?" och jag kommer automatiskt att säga "Bra" och börja redogöra för alla bra saker som hänt på sistone, för det är så vi är programmerade att göra. Skulle jag säga "Jag vet inte", vilket är mer sanningsenligt, så skulle det bli för jobbigt för de flesta. Det jobbigaste är för mina vänner, de som så gärna vill hjälpa till och göra allt bättre. Det är jobbigt för det finns inget de kan göra. Det finns inget som någon kan göra åt det här svarta hålet som slukar upp alla känslor. Det är bara att vänta på att det ska stängas, så att känslor kan börja krypa tillbaka igen. Frågan är ju bara, vilka känslor är det som kommer först?
 
 

Kommentera här: