Energilös

Det har varit tungt att göra något alls på sistone. Svårt att hitta motivation och betydelse ens för de minsta sakerna. Jag sover för lite och har ingen energi. Jag sover för mycket och har ingen energi. Jag gör listor på saker jag ska göra, men tar mig aldrig för att börja. Varje dag, från det att jag slår upp ögonen, är jag i konstant krig mot mig själv för att ens ta mig upp ur sängen. Rutiner och sådant har varit svårt från början, men sen pappa dog har allting fallit isär totalt. Hur tar en sig upp ur ett sånt här mörker? Hur samlar en energi när både kropp och sinne är lika tätt som ett durkslag, så allting bara rinner ut? Jag har skoluppgifter att göra, ett jobb att gå till, träningspass, och ett hushåll att sköta. Hur gör folk? Hur orkar de med? Jag pendlar mellan förnekelse, ångest, förtvivlan och total tomhet och det tär på mig.
 
Så jag är ledsen om jag ställer in mer än vanligt, om jag inte orkar ses eller ens svara på meddelanden. Jag har knappt ork med mig själv längre, och då är det otroligt svårt att ha energi för att umgås med andra.
 
Du fattas oss, pappa.
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Älskade Anna, hur mörkt det än ser ut så finns det alltid ljus i slutet av tunnelen. Jag tror bestämt på att din pappa aldrig är borta men vid din sida och hjälper dig upp ur sängen på morgonen, och leder dina händer när du öppnar böckerna till plugget.

Vissa dagar undrar jag också hur folk orkar leva. Själv har jag min Pappa där uppe som håller mig uppe, stödjer och aldrig överger mig. Men Gud eller inte Gud, tror jag att alla har en stark gnista hopp som aldrig släcks, och du med. Ett hopp om att morgondagen alltid har något nytt och bättre med sig i bagaget. Så sluta aldrig tro Anna, du är en sån kämpe och du är alltid i mina tankar och böner 💗🌹

2 Sanna:

Anna,
Jag har inte varit med om något liknande själv och kan kanske inte komma med de bästa råden.
Det enda jag vet är att umgås med vänner gör gott.
Jag förstår att du inte orkar med mer än att ta hand om dig själv just nu, men jag är säker på att du har många vänner där ute som gärna ställer upp när du behöver det.
Du kanske känner dig ensam i din sorg men det betyder inte att du behöver vara ensam.
Be vänner att komma över över du inte orkar gå ut, eller bara ring en vän eller familj när det känns för jobbigt.
Ibland räcker det med att höra en vänlig röst och gråta av sig en skvätt.
Kommer du fortfarande till Tokyo i år eller är det nästa år?
Hör av dig när du är här!

Jag hoppas att du mår bättre snart.

Kram
Sanna

Kommentera här: