Akademisk turnering -Ett lyckat kaos

I helgen hölls Sveriges första akademiska turnering i LudoSport, Sporting Light Saber Combat. För en gångs skull tävlade jag inte utan stod som event manager för hela kalaset. Det var länge sedan jag arrangerade något så stort. För typ tio år sedan höll jag ju i klubbmästerskapen för Stockholms Taidoförening och jg fick även projektleda SM två år i rad. Någonstans i bakhuvudet fanns ändå kunskapen om hur saker och ting ska gå till, men det var ju som sagt länge sedan och det här är en helt ny sport med andra regler. Som tur är så är jag ju inte bara en atlet själv, jag är en passionerad mångsysslare vilket i fallet med LudoSport har resulterat i att jag både är instruktör och domare samt sitter med i styrelsen, så det ger mig all input jag kan behöva för såna här tillfällen.

När vi vår kom till hallen vi hade bokat visade det sig dock att det blivit ett fel i systemet och att hallen blivit dubbelbokad av någon annan. I schemat på hallens hemsida stod det klart och tydligt att vi skulle ha hallen från 16:00 men de som arrangerade fotbollen som pågick just då hävdade att de hade bokat fram till 18. Efter mycket diskussioner fram och tillbaka mellan olika involverade, plus de som hade hand om bokningen för just den hallen, vilka var snälla nog att ställa sig på vår sida, så gick vi ändå med på att låta dem ha två matcher, men efter det fick de byta hall och prata med de som var där istället. Så länge vi kunde börja så skulle allting lösa sig. 
Det blev en snabb introduktion av tävlingen, deltagarna och domarna och sen satte grupperna igång, och när allt väl var igång så rullade allting på smidigt. Det blev lite jobb för att föra ihop alla slutgiltiga poäng, men när allt var klart och jag stod för att dela ut priserna så kändes allting väldigt lyckat. Folk var glada och de hade haft kul, vilket var det absolut viktigaste för mig. 
Efter turneringen åkte vi in till stan och gick på Pinchos. Har velat gå dit jättelänge så det var verkligen kul. Maten var fantastiska och drinkarna var precis lika goda som jag trodde att de skulle vara! Ett bra avslut på en, dålig start till trots, lyckad dag! 
(null)

(null)


Kommentera här: