IKEA på önskelistan...

När jag var liten så skrev jag jättelånga önskelistor till jul. Jag menar verkligen jättelånga, sådär så att jag var tvungen att klistra ihop flera pappersark för att få plats med allting. Jag antar att det är en vuxengrej att en numera önskar sig saker en behöver men kanske inte har mölighet att införskaffa själv, plus att jag oftast vet om de flesta av mina julklappar i förväg då jag diskuterar dem med mamma. Så vad blir då årets julklapp för mig? Jag får äntligen göra om innerhallen från en random skräp-zon till ett fungerande kontor! Jag ska få de tre bokhyllor jag behöver så att jag kan börja organisera allt mitt jox. Yes, jag har alltså mer eller mindre önskat mig ett presentkort från IKEA. Är det nu vuxenlivet officiellt har börjat? Barnet i mig håller på att dö? Kanske, kanske inte. För även om jag kommer att organisera upp saker och ha ett fungerande kontor så kommer största delen av kontoret att husera saker som lightsabers, warhammerfigurer och samlarprylar. Nörd will be nörd, liksom.
Dessa svartbruna hyllor kommer att skeppas hem till mig, för jag orkar fan inte åka till IKEA och bära hem dem själv. Livet utan bil är hårt, men jag tackar gudarna för hemkörningstjänster. Nu kommer jag äntligen kunna flytta över en massa grejer från bokhyllorna i vardagsrummet, och det betyder ju att jag har plats för fler vanliga böcker. Hurra så bra jag har planerat det! Och ja, självklart kommer det dyka upp en kavalkad av bilder både före, under och efter kaoset.

Kommentera här: