Snart dags för Champion's Arena

Om en vecka är det dags för mig att sätta mig på flyget igen, den här gången tillbaka till Milano. Det är dags för Champion's Arena, men i år ska jag inte vara med och tävla. Det känns, kan jag säga, att få sitta bredvid och titta på efter att förra året fått representera Sverige i världens största LudoSport-turnering. Jag kan inte säga att jag är en dålig förlorare, jag vet precis varför jag inte kvalificerade. Dock hatar jag att förlora, och jag har lovat mig själv att göra mitt absolut yttersta för att kvalificera nästa år. Just nu är det segt med träningen, men jag ska lägga upp en plan. Jag ska bli bättre. Jag vet att jag kan. Mitt första delmål är Pink Side Arena i Modena, Italien, i Mars. Förra året kom jag vidare till 8-delsfinal, den enda av min rank som gick så långt. Alla andra hade högre rank och var mer erfarna än mig, men jag lyckades ändå. Med ordentlig träning ska jag kunna nå ännu längre.
 
Även fast jag inte ska tävla mer i år så är jag ändå otroligt pepp på min resa. Jag älskar Milano och ser otroligt mycket fram emot att få komma tillbaka. Jag åker redan på torsdag för att vara på plats ifall jag i sista minuten kommer in på stildomarkursen som hålls nästa fredag. För närvarande är jag på plats 2 i väntelistan, så jag håller alla tummar jag har för att det ska bli en ledig plats till mig. Om inte så får jag ändå en extra dag i Milano, och det är absolut inte fel. Ser fram emot att få träffa hela min underbara internationella familj igen och ta del av en helg fylld av lightsabers och kärlek. Det finns inget bättre.
 
 

Kommentera här: